Sterk Merk

print

Vragen over social media

  1. Ik wil een nieuw kanaal/account op social media starten. Bij wie moet ik dan zijn?

  2. Ik wil gebruik gaan maken van Coosto. Kan dat?

  3. Ik heb een leuk bericht/onderwerp. Kan dit op de corporate Avans social media geplaatst worden?

  4. Ik heb een praktische vraag over social media, bijvoorbeeld over instellingen of publiceren. Waar kan ik terecht?

  5. Ik wil leuke content maken voor mijn social media kanalen. Hoe pak ik dit aan?

 

1. Ik wil een nieuw kanaal/account op social media starten. Bij wie moet ik dan zijn?

Denk eerst goed na over het opzetten van een kanaal. Stel jezelf deze 3 vragen:

  • Wat is het doel van je kanaal?
  • Waarom zouden mensen je kanaal gaan volgen?
  • Hoe ga je zorgen voor kwalitatief goede content die aansluit bij de doelgroep?

Wanneer je een nieuw kanaal/account wilt starten, neem dan contact op met Community Managers Jeroen of Cheyenne via socialmedia@avans.nl. Deel in de e-mail ook de antwoorden op de bovenstaande vragen. Zij zullen dan een afspraak met je inplannen.

2. Ik wil gebruik gaan maken van Coosto. Kan dat?

Alleen marketingcommunicatiemedewerkers binnen de academies kunnen toegang aanvragen tot Coosto. Denk hierbij wel goed na over wat het doel is van het gebruik van Coosto. Het kost namelijk best veel tijd om een omgeving in te richten en te beheren. Daarnaast is het noodzakelijk om een training te volgen. De Community Managers bieden deze training eens in de zoveel tijd aan.

3. Ik heb een leuk bericht/onderwerp. Kan dit op de corporate Avans social media geplaatst worden?

Heb je een onderwerp wat je breder wilt delen? Stuur dan een e-mail naar verhalen@avans.nl. Denk van tevoren wel na over de relevantie van het bericht en wie de doelgroep is. Vervolgens kijken we in het hoofdredactie overleg wat de juiste plek is voor het bericht. Het onderwerp kan dan bijvoorbeeld gebruikt worden voor een nieuwsbericht of in een video, afhankelijk van de relevantie voor de doelgroep.

4. Ik heb een praktische vraag over social media, bijvoorbeeld over instellingen of publiceren. Waar kan ik terecht?

Voor praktische vragen kan je terecht bij de Community Managers via socialmedia@avans.nl. Ook organiseren zij maandelijks social media vragenuurtjes voor collega’s die zich bezig houden met social media. Hou hiervoor de DMCS op locatie nieuwsbrief in de gaten. 

5. Ik wil leuke content maken voor mijn social media kanalen. Hoe pak ik dit aan?

Neem voor advies contact op met de Community Managers via socialmedia@avans.nl. In een brainstormsessie denken zij mee over de mogelijkheden, zoals de inzet van een studententeam, creatieve bureaus of videocontent. 

Laatst bijgewerkt op 1 maart 2021.